Marami Akong Iniibig ni Reuel Molina Aguila, Salin sa Hiligaynon ni Adrian Medina Pregonir


Si Aguila ay isang retiradong propesor sa Unibersidad ng Pilipinas (UP) Diliman, Lungsod Quezon ay isang premyadong mandudula, makata, mananaysay, kuwentista, tagasalin, scriptwriter para sa TV at radyo at isang Bird Photographer. Siya ay tagapagtatag ng Palihang Rogelio Sicat at ng Kataga: Samahan ng mga Manunulat sa Pilipinas, Dati siyang pangulo ng Galian sa Arte at Tula (GAT), isang progresibong grupo ng mga makata na namayagpag noong 1970 hanggang 1980. Ginawaran siya ng Komisyon sa Wikang Filipino bilang Dangal ng Panitikan at siya rin ay isang Palanca Hall of Famer. (Pindutin ang kawing na ito upang malaman ang kuwento niya bilang manunulat https://business.inquirer.net/257317/making-filipino-litterateur)



Madamo Ako Sang Ginahigugma

Ni Reuel Aguila

 

Madamo ako sang ginahigugma

Tungod madamo man ang akon tagipusuon.

May tagipusuon man ang makaspang ko nga palad,

Ang mga tudlo ko nga kibulon,

Ang akon abaga, butkon kag pangunud,

Gani ginahigugma ko sila nga nagapangapkap

Sa ngalan sang igakabuhi paagi sa pag-obra.

Inadlaw sila nga ginasuholan

Sa trabaho nga ang kahagu daw isa ka bulan.

Sila nga nagkapital sang balhas kag paningusug

Sa kaalam agod mabuhi subong

Bisan pa panginwalaon ang adlaw nga madason.

Sila nga hinalad, pinas-an kag tinib-ong

Ang indi sarang bitbiton sang katilingban.

Gani ginahigugma ko sila nga tanan.

 

May tagipusuon man ang akon dapadapa

Hita, batiis, kag luko-lukoan;

Bisan pa ang nagapanig-a nga kaundan

Nga nagbilin sang indi mapanas nga tikang

Sang kaimol nga tuman ang pag-agwasa.

Gani labi ko nga ginahigugma ang mga nagalagkaw.

Sila nga ginasikway sang panginahanglanon

Mabulag man sa mga hinigugma

Agod mabuhi lamang kag makab-ot

Ang kubos nga paghingamo kag mga halandumon:

Mga sakada kag OFW

Migrante, makilimos Byahero, iskwater

Mensahero, drayber.

Gani manoglaguyaw man ang akon tagipusuon.

 

May tagipusuon man ang akon ilong, mata,

Baba, panit, kag dalunggan:

Mga igbalatyag sang akon mga balatyagon

Agod malagulad ang kagayon

Sang kasimanwa, abyan, kag kahirup

Kay may tagipusuon man ang akon hunahuna.

 

Ang akon kasudlan;

May tagipusuon man nga nagapangapin

Sa matarong, bangod

Nabatyagan sini ang tuhay nga kasagpay sang katilingban.

 

Madamo gid ako sang ginakaluyagan

Kag ginahigugma ko sila nga tanan

Bangod madamo ang akon tagipusuon.

 

Sa pagkamatuod, ang tagsa ka bahin sa akon

May yara sing tagipusuon.

Bisan ang akon tagipusuon may tagipusuon man,

Apang ini para sa imo gid lamang.

 

Salin sa Hiligaynon ni Adrian Medina Pregonir


                                                   


MARAMI AKONG INIIBIG

ni Reuel Molina Aguila


Marami akong inibig
Dahil marami akong puso.

May puso ang magaspang kong palad
Ang mga daliri kong kinakalyo
Ang aking balikat, bisig at braso
Kayat inibig ko silang nag-apuhap
Ng ikabubuhay sa paggawa.
Silang arawan kung bayaran
Ng trabahong katumbas ay buwan.
Silang namuhunan ng pawis, ng lakas
Ng dunong upang mabuhay ngayon
Bahala na ang bukas.
Silang inatang, pinasan, binuhat
Ang di kayang dalhin ng lipunan
Inibig ko silang lahat.

May puso ang aking talampakan
Hita, binti, alak-alakan;
Matigas na kalamnang
Nag-iwan ng di mabuburang tapak
Ng kahirapang nagnanaknak.
Kayat inibig ko ang mga lagalag.
Silang mga itinaboy ng pangangailangan
Mawalay man sa mga minamahal
Mabuhay man lang o makamit
Ang abang adhika at inaasam:
Sakada at OFW
Migrante, batang kalye
Byahero, iskwater
Mensahero, drayber.
Manlalakbay din ang puso ko.

May puso ang aking ilong, mata,
Bibig, balat at tenga;
Mga puso ng aking pandama
Upang matunton ang ganda
Sa bawat kabayan, kaibigan, kasama.
May puso ang aking utak,
Ang aking bituka;
Mga pusong nagtatatak
Sa nararapat, sapagkat
Dama ang kalam ng lipunan.

Ay marami akong inibig
Inibig ko silang lahat
Pagkat marami akong puso.

Sabihin pa, bawat bahagi ko
Ay may puso.
Pati puso ko ay may puso
Ngunit ‘ya’y para sa iyo lamang.


*Ang tulang ito ay kabilang sa antolohiyang Magdaragat ng Pag-ibig at Iba Pang Tula ng Pagnanasa, na ipinalimbag ng may-akda noong 2005. 



 

Comments

Popular Posts